Nieuwe website voor de Nederlandse Curling Bond

Share This Post

Nieuwe samenwerking met SERA Business Design
Met trots presenteren SERA Business Design en de Nederlandse Curling Bond de vernieuwde website van de NCB. De website is volledig afgestemd op het snelle delen van prestaties in de sportwereld en de groeiende populariteit van curling in Nederland.

Aandacht voor gebruiksvriendelijkheid
Het belangrijkste doel van deze nieuwe website was dat hij gemakkelijk aan te passen was. In de sportwereld is het namelijk van groot belang om prestaties snel te kunnen delen. Nu de curlingsport steeds meer terrein wint in Nederland, wordt het vlug publiceren van de juiste informatie ook steeds belangrijker. Bovendien werkt de Nederlandse Curling Bond met veel vrijwilligers, dus een intuïtief gebruik van de backoffice was een essentieel onderdeel van het proces.

Een frisse uitstraling
Het afgelopen jaar heeft het vrouwenteam van de Nederlandse Curling Bond ook een behoorlijke verbetering neer kunnen zetten. Dat draagt bij aan de ambitie van de bond om de curlingsport populairder te maken in Nederland. En wie nieuwe leden wil werven, zal ook een frisse uitstraling moeten hebben. Daarom was het tweede doel van de website om de look & feel van de organisatie een opfrisbeurt te geven. Dit is gelukt door organische vormen te combineren met een speels kleurenschema en bewegende onderdelen.

De totstandkoming van onze samenwerking
Hoe kwam deze samenwerking tot stand? We werken al geruime tijd samen met Exploitatie Sportaccommodaties Aalsmeer BV, waar Marten Van Maastrigt de directeur was tijdens het begin van onze samenwerking. Marten is sinds kort begonnen aan een nieuwe uitdaging, als penningmeester bij de Nederlandse Curling Bond. “Zijn ervaring met SERA was zo positief, dat hij ons direct doorverwees voor onze nieuwe website”, zegt Arnoud Strijbis, directeur van de Nederlandse Curling Bond. Samen met Arnoud en Communicatieadviseur Sylvia Hummel gingen we de uitdaging aan.

Over de samenwerking met SERA vertelt Arnoud het volgende: “De medewerkers van SERA waren vooral erg behulpzaam. Ze gaven altijd snelle antwoorden en konden aanpassingen snel oppakken. Ook sloten onze verwachtingen goed op elkaar aan. En dat verwachtingsmanagement? Dat is heel belangrijk. Als ons werd beloofd dat er binnen een week aanpassingen zouden worden gedaan, dan was dat ook echt zo. Ik ben vooral heel erg blij met het resultaat.”

We hadden het zelf niet beter kunnen zeggen. SERA Business Design bedankt Arnoud Strijbis en Sylvia Hummel voor de fijne samenwerking en wenst de Nederlandse Curling Bond veel plezier met hun nieuwe website!

Tijdens het NK bij Curlingbaan Zoetermeer, na het tekenen van de sponsorovereenkomst. Foto: Sylvia Hummel

More To Explore

Kom jij ook curlen?

Ontdek curling!